Herrera ha fet una comparativa amb “un problema de física com els de l'època escolar” i el resultat dels seus càlculs és que “es triga més anar a Vic amb Rodalies que a Saragossa amb AVE”. El diputat ecosocialista ha dit que aquest fet és “una metàfora del model d'infraestructures espanyol” perquè prioritza un tren TGV que “com a molt” l'agafaran 13.000 persones a diari davant una xarxa de Rodalies que cada dia té més de 406.000 usuaris.-
Pel candidat ecosocialista no hi hagut cap diferència de polítiques entre els governs del PP i del PSOE. “Els governs populars van marginar el tren de la majoria (Rodalies) mentre que en els governs socialistes una altre Àlvarez (Magdalena Àlvarez) va continuar seguint parlant de l'AVE igual que el seu antecessor (Àlvarez Cascos)”, s’ha lamentat el candidat d’ICV- EUiA. El polític català ha dit que aquesta és una aposta per un model de transport “injust des del punt de vista social”.
Pel diputat d'ICV-EUiA, els governs han centrat “tota la inversió en l'AVE” fet que demostra “miopia” per no prioritzar “el tren que agafa la gent cada dia”. Joan Herrera ha assegurat que mentre la ministra “presumeix de tenir la xarxa d'AVE amb més quilometres d'Europa” a Catalunya “tenim una xarxa de rodalies del segle passat”, on aquest mateix dimecres en algunes línies de trens de rodalies han patit incidències en el seu funcionament.
Per demostrar la deixadesa d'aquesta línia, Herrera ha mostrat un quadre d'horaris de la línia de l'any 1937. El candidat ecosocialista ha assegurat que llavors aquest recorregut ja es feia amb 1 hora 35 minuts “igual que ara”. Pel polític català i actual diputat a Madrid “això no és modernitat” si no “tenir un tren del segle passat”. ICV-EUiA calcula que els 69 quilòmetres entre Barcelona i Vic es fan en una hora i 38 minuts, i els 623 quilòmetres entre Barcelona i Madrid del TGV es fan en dues hores i 38 minuts.
Herrera ha demanat que es faci un pla de xoc de Rodalies. El candidat adverteix que si no es prenen mesures la xarxa pot patir en la seva extensió cap a França “el mateix que ha patit al corredor del sud”. Els ecosocialistes han dit que no es refien de les promeses del PSOE en matèria ferroviària. Herrera demana que es garanteixi la execució de les partides destinades a Rodalies perquè “no s'executen”. Herrera afirma que això ha passat en el cas del desdoblament de la línia Barcelona-Vic on “vam posar els diners el primer any i encara no s'ha executat”. Pel candidat a les eleccions espanyoles del 9 de març, els socialistes es limiten “a posar una xifra de diners sobre la taula”. Aquesta falta d'incompliment es demostra en el fet que “van dir que traspassarien Renfe fa uns mesos i encara estem esperant una bona proposta”.
El candidat d'ICV-EUiA ha demanat que es facin algunes noves infraestructures de la xarxa de Rodalies “de sentit comú” per millorar aspectes com la freqüència de pas. Per comparar-ho, ho ha exemplificat amb el túnel de Passeig de Gràcia de Barcelona on “pot passar un tren cada quatre minuts”, mentre que a Móstoles “això es redueix a un minut i mig”. El motiu de la reducció és el fet que a la població madrilenya s'aplica un sistema de senyalització digitalitzat que a inici del mandat ICV-EUiA van demanar a la ministra de Foment. Segons Herrera, “es va limitar a dir que ens preocupàvem per trens antiquats”.
Herrera ha proposat, entre d'altres qüestions, ampliar el túnel que permeti “solucionar un dels colls d'ampolla” de la xarxa o fer un ramal per contactar la línia de Vic amb la que va cap a Girona.
Pel diputat d'ICV-EUiA, els governs han centrat “tota la inversió en l'AVE” fet que demostra “miopia” per no prioritzar “el tren que agafa la gent cada dia”. Joan Herrera ha assegurat que mentre la ministra “presumeix de tenir la xarxa d'AVE amb més quilometres d'Europa” a Catalunya “tenim una xarxa de rodalies del segle passat”, on aquest mateix dimecres en algunes línies de trens de rodalies han patit incidències en el seu funcionament.
Per demostrar la deixadesa d'aquesta línia, Herrera ha mostrat un quadre d'horaris de la línia de l'any 1937. El candidat ecosocialista ha assegurat que llavors aquest recorregut ja es feia amb 1 hora 35 minuts “igual que ara”. Pel polític català i actual diputat a Madrid “això no és modernitat” si no “tenir un tren del segle passat”. ICV-EUiA calcula que els 69 quilòmetres entre Barcelona i Vic es fan en una hora i 38 minuts, i els 623 quilòmetres entre Barcelona i Madrid del TGV es fan en dues hores i 38 minuts.
Herrera ha demanat que es faci un pla de xoc de Rodalies. El candidat adverteix que si no es prenen mesures la xarxa pot patir en la seva extensió cap a França “el mateix que ha patit al corredor del sud”. Els ecosocialistes han dit que no es refien de les promeses del PSOE en matèria ferroviària. Herrera demana que es garanteixi la execució de les partides destinades a Rodalies perquè “no s'executen”. Herrera afirma que això ha passat en el cas del desdoblament de la línia Barcelona-Vic on “vam posar els diners el primer any i encara no s'ha executat”. Pel candidat a les eleccions espanyoles del 9 de març, els socialistes es limiten “a posar una xifra de diners sobre la taula”. Aquesta falta d'incompliment es demostra en el fet que “van dir que traspassarien Renfe fa uns mesos i encara estem esperant una bona proposta”.
El candidat d'ICV-EUiA ha demanat que es facin algunes noves infraestructures de la xarxa de Rodalies “de sentit comú” per millorar aspectes com la freqüència de pas. Per comparar-ho, ho ha exemplificat amb el túnel de Passeig de Gràcia de Barcelona on “pot passar un tren cada quatre minuts”, mentre que a Móstoles “això es redueix a un minut i mig”. El motiu de la reducció és el fet que a la població madrilenya s'aplica un sistema de senyalització digitalitzat que a inici del mandat ICV-EUiA van demanar a la ministra de Foment. Segons Herrera, “es va limitar a dir que ens preocupàvem per trens antiquats”.
Herrera ha proposat, entre d'altres qüestions, ampliar el túnel que permeti “solucionar un dels colls d'ampolla” de la xarxa o fer un ramal per contactar la línia de Vic amb la que va cap a Girona.
informació: osona.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada