divendres, 18 de gener del 2008

ICV-EUiA de Vic mostren el seu desacord amb el Departament d'Educació de la Generalitat catalana respecte de l'anunci de constitució de centres educat

Nota de premsa

ICV-EUiA de Vic manifesten la seva disconformitat amb la creació de centres educatius específics per a alumnes d'incorporació tardana, segregats de les escoles i IESs ordinaris perquè les aules d'acollida, que ja estan instituïdes des de fa cursos, han demostrat la seva eficiència en la preparació d'alumnes procedents de la immigració, i la seva capacitat per preparar-los per a la seva immersió en l'aula ordinària.

ICV-EUiA estimen que el Departament rectificarà aquest propòsit i destinarà esforços, en tot cas, a augmentar els recursos ordinaris de les aules de primera acollida i manifesten que concebre la preparació lingüística o els nivells de continguts d'aprenentatge fora del centre ordinari i només en companyia d'altres alumnes en situació similar, podria significar una segregació educativa -per més temporal que sigui- que no aportarà cap benefici ni als alumnes d'incorporació tardana -que no tenen contacte amb els infants i adolescents en situació educativa normal- ni al gruix dels alumnes dels centres ordinaris on arribarà després l'alumne d'incorporació tardana.

Per ICV-EUiA el model d'escolarització universal i de convivència única ha significat per a Catalunya un model d'èxit en matèria d'integració, de convivència i de progrés educatiu comunitari. Qüestionar-lo -ni encara amb suposades intencions educatives- seria fracturar un model que ha demostrat ser útil i eficient. La Generalitat ha fet esforços quantiosos en el darrer període per dotar de professorat els centres educatius. El reconeixement d'aquest augment de recursos humans és el reconeixement del model d'acollida i de pas a l'aula ordinària. No queda justificat un canvi tan radical. El fracàs escolar que s'argumenta sovint no és pas causat per la incorporació d'alumnes amb retards d'aprenentatge que els educadors i educadores saben perfectament resoldre, sinó que tenen a veure amb la sociologia, amb els ambients familiars que viuen els adolescents, i amb el rol que ha de jugar el sistema educatiu en una societat cada cop més complexa en matèria de valors, d'informació, i de responsabilitats individuals i col·lectives.